Monday 20 June 2011

Sakit mata....

Sakit mata???
Sape Yang sakit mata??
Sape lagi? Budak kecik ni ler...Budak bucuk ni...Bucuk Mama ni....
Umur Ayep sekarang ni setahun 2 bulan....Tiba2 sakit mata ler plak....
Mula2 nampak merah mata dia....Ingat selalu gosok kot...Ari khamis tuh dah nampaklah merah...
BAby sitter pun ada call tanya ? Ayep sakit mata ke? Aku ni ngok ler....bukan nak bawa jumpa doc...Aku rasa panas dalam kot...Almaklumlah sekarang kan musim panas...Lagi2 dak kecik ni baru je baik batuk...
So aku biolah....Cuma adalah bagi ubat demam.....
Khamis, jumaat, sabtu,ahad......Masih tak berubah..Mata dia still merah...Aku pergi search kat tenet lagi...
Sekali nampak ada blog tu anak dia sakit mata siap kena cuci lagi...Adoyai....
Tak boleh jadi ni...Kena bertindak ni...Takkan ar nak tggu sampai teruk...
kebetulan tempat yang aku refer ni mmg klinik dia ahad tutup...
So aku pi lah ari isnin ni...Pagi tadilah...Doc Serena bagi ubat antibiotik and ubat apa ntah...Bukan sapu atau titis tau...Ubat itu picit terus ke dalam mata yang bawah tu...
So harap-haraplah zaref  cepat sembuh...
Punca sakit? Nak kata ada org sakit mata takde plak...emm....doc cakap tekak dia masih bengkak sebab batuk...disebabkan itu dia panas dalam dan menjadikan punca sakit mata...Wallahualam....
Untuk pic n3 akan kumasukkan kemudian ye....Adios!!

No comments:

Post a Comment